Brölet från vildmarken

Äntligen är det dags att avslöja min lilla hemlighet som jag har hintat om i flera inlägg. Häromdagen tog jag nämligen mod till mig, nappade åt mig en kamera och smet ut i det fria. Känslan att andas frisk luft för första gången sedan i höstas kan inte beskrivas i ord.
Orsaken till detta var att jag på omvägar fick höra talas om att jag hade blivit morbror! Givetvis var jag tvungen att beskåda det lilla livet. Min kära syster Hälga hade döpt sin son till Gnutten och jag lyckades få dem att fastna på ett par bilder.



Här ser vi Hälga och Gnutten in action. Det var lite ovant att knäppa kort med klövarna, men ett par av bilderna blev ganska så bra.



Det värmer ett gammalt älghjärta att se den lilla krabaten Gnutten knata omkring på vingliga ben. Här försöker han resa på sig efter att ha tagit en tupplur.



"Titta, en till älgkalv" brölade Gnutten när han fick se sin spegelbild i vattenytan. Jag lade mitt hornbeprydda huvud på sned och förklarade lugnt och sansat för honom hur det fungerar med spegelbilder. Han blev lite ledsen när han insåg att han inte hade fått en kompis, men blev genast gladare när jag gav honom lite godis som jag hade smugglat ut från huset där jag numera bor.

Det var alla bilder för den här gången. Men vem vet, det kanske dyker upp fler bilder från mitt äventyr i skogarna...

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0