Lägg ner skiten!

Eller byt åtminstone namn och koncept Melodifestivalen. Att en halvtaskig operaslagdänga går och kammar hem hela rasket gör hela tävlingen till en enda stor pinsam kalkonföreställning. Det mest komiska i afton var när vinnaren Marlena Ernman sträckte ut micken åt publiken så att de skulle kunna sjunga med. Fast ingen hörde ju hur texten gick, så det var rätt svårt...
Och som sig bör så har kvällstidningarna redan börjat rapportera om "röstfusket". Precis som det ska vara. Nej, det här var nog sista gången jag såg på Melodifestivalen. Kan vi verkligen inte bättre än så här?

Bröööl out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bästa på många herrans år.

2009-03-15 @ 09:14:01
Postat av: Rainer

Hihi, jag förstår dina tankar. Men "skiten" är ju faktiskt väldigt kul att snacka om, en viss tid varje år. Jag brukar aldrig lyssna på den sorts musiken, men titta på sändningarna, de har ju blivit en del i våra liv.

Men jag instämmer. Ernman kommer att skapa nåt unikt: För första gången åker Sverige ur i semin och får känna hur det känns att inte vara med i finalen, fast DN och andra är redan övertygad att Sverige är bäst och vinner - trots att de inte hört de andra 42 (41) bidrag. Det måste jag göra de närmstra veckorna...

2009-03-15 @ 09:40:07
URL: http://moscow09.blogspot.com/
Postat av: Helgot

Anonym: Nix, det här var det svagaste finalfältet de senaste tio åren...



Rainer: Jo, risken för att det blir magplask redan i semin är rätt stor.

2009-03-15 @ 15:06:30
URL: http://helgot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0