Drömmer jag?

Inte för att jag är så intresserad av fotboll, men jag höll på att tappa hornen av förvåning när jag hittade den här notisen på text-tv:

FOTBOLL Språkprofessorn Sture Allén kom fram till att Gamla Ullevi ska fortsätta att heta just Gamla Ullevi. I dag kom notan: 44 800 kronor. "Helt okej", tycker kommunstyrelsen.

Okej!? Så Göteborgs kommun har anlitat en språkprofesson som för drygt 44 lax kom fram till att en fotbollsarena inte skulle byta namn. Det känns ju fullständigt logiskt. Gôtt mos, eller vad säger man? Hur i självaste kan kommunstyrelsen vara nöjd med den affären? Herr Allén måste i alla fall skratta hela vägen till banken...
Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0