Springsteenskandal - Biljetterna alltså

Jag noterar att svenska musiklyssnare rasar mot biljettförsäljningssystemen. I dag släpptes tydligen biljetterna till Bruce Springsteens konserter i Stockholm i sommar. Och fansen är inte alls nöjda med hur det hela gick till. Själv har jag inte mycket till övers för Springsteen, men jag gillar tanken att göra ett uppror mot biljettförsäljningssystemet.
 
För givetvis skulle även jag gå i taket om det här skulle inträffa när någon av mina favoritartister ska spela i Sverige. Det brukar dock inte vara speciellt svårt att få tag i biljetter till dem. Det är inte direkt så värst trångt framför James Hollingworth, om man säger så. Han är geniet bakom mästerverket "Älgarna Demonstrerar".

Jag hoppas att det här "upproret" gör att det kommer att bli enklare för fansen att få tag i biljetter i framtiden, oavsett vilken musik man föredrar, älgar som demonstrerar eller gubbrock spelar ingen roll. Dessutom måste svartabörshajarna stoppas på något sätt, men det får bli ett senare problem att ta itu med. Först och främst måste musikindustrin komma på ett smidigt sätt att sälja biljetter.
En tanke slår mitt hornprydda huvud: Hur fungerar det med biljettförsäljningen utomlands? Är det samma strul där? Har någon ett bra svar på det?

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0