Foppa tillbaka i elitserien!

Peter Forsberg är tillbaka. Och inte i NHL utan i elitserien och moderklubben MoDo. Mycket kul för alla hockeyälskare att en av våra största profile genom tiderna åter kan ses på svensk mark. Det här skulle kunna ge MoDo en boost som gör att laget tar sig till slutspel.
Fast jag är samtidigt lite tveksam. Varför blev det inte NHL för "Foppa"? Är det så att han vill ha ett sista ärevarv här hemma innan han tar det slutliga beslutet att lägga grillorna på hyllan efter den här säsongen? Har han något kvar att ge eller är detta ett sista desperat försök att skaka liv i karriären?

Mycket spännande är det i alla fall. Nu kanske intresset för svensk inhemsk hockey ökar ett par knäpp igen. Jag håller klövarna för att "Foppa" håller sig skadefri, men jag är tveksam. Han har ju gått sönder förr, om vi säger så.
Drömscenariot vore att "Foppa" ger hela elitserien ett lyft och sedan spelar för Tre Kronor i VM. Fast dit är det långt kvar. Om jag ska vara riktigt ärlig så är jag rädd för att "Foppa" kommer att kalla till en ny presskonferens om en månad och meddela att hans framgångsrika karriär är till ända.

Brööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0