The trial continues...

Rättegången mot de åtalade från The Pirate Bay fortsätter och mediebevakningen är fortsatt rätt så omfattande. Förmodligen kommer det att bli friande domar, men jag tycker ändå att det är bra att fildelning uppmärksammas på det här sätter. Synd bara att det ska kosta oss skattebetalare en hel del pengar och resurser bara.

När det gäller fildelning så tycker jag att det är en intressant teknisk utveckling, men att artisterna, filmskaparna och författarna som drabbas givetvis ska ha sin del av kakan. Vill man ha något, som går att få tag på via nätet, så ska man betala för sig. End of story.
Jag tycker inte att argumentet "Finns materialet på nätet så är det till för alla" håller riktigt. Den tekniska revolutionen ska inte underskattas, den kan föra mycket gott med sig, men just fildelningen innebäratt tusen och åter tusen upphovsmän inte får sin rättmätiga ersättning för sina verk och det rimmar lite illa i mina öron...

Bröööl out!

Kommentarer
Postat av: Janko

No conviction here=)

2009-02-19 @ 10:29:01
URL: http://sikdp.blogg.se/
Postat av: Olivax

Ha löjlig åklagare

2009-02-19 @ 10:30:17
URL: http://nogg.se/olivax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0