Tur att man inte bor i skogen längre

Hej igen! Nu tyckte jag att det var dags att skriva lite mer här i bloggen.
Jag tittade ut genom fönstret precis och såg hur mycket det blåste utanför. Jag skänkte en värmande tanke till mina älgkompisar som måste vara där ute i skogen och frysa när det blåser så mycket. Vet du förresten hur vi älgar håller oss varma? Vi söker upp andra älgar och kurar ihop oss i närheten av några träd. Nog för att vi har lite päls, men speciellt varm när det blåser, det är den inte.

Därför trivs jag ganska bra här i min nuvarande bostad. Det är varmt och skönt, precis de sakerna som jag saknade när jag bodde ute i skogen. Det här måste vara första gången sedan jag kom hit som jag inte längtar tillbaka. Och snart faller väl den första snön. Då ska jag minsann passa på och njuta av värmen. Men jag ska kanske passa på att bjuda in en och annan av mina älgsklingar från skogen. De kan behöva värma sig en aning emellanåt.

Nu får det räcka för denna gång. Jag ska fortsätta att njuta av värmen och klura ut vad jag ska skriva om härnäst.

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0