Homosexualitet - naturligt även i djurvärlden

Det här var intressant läsning. Det visar sig nämligen att homosexualiteten bland djur kan vara större utbred än vad man tidigare har trott. För en hel del djur är det inget  problem att idka älskog med en partner som är av samma kön. Och är det två gay-älgar det gäller så blir det givetvis älgskog, precis som den här bloggen heter! Men jag kan inte låta bli att fundera på vad det skulle får för följd för Moder natur om homosexualiteten skulle bli på modet i djurvärlden. Då skulle ju var och varannan art dö ut! Det är allt tur att vi djur inte är lika trendkåta som människorna är.

Biologen Christina Ritz ska nu göra en utställning om homosexuella djur på Naturhistoriska Riksmuseet. Namnet på utställningen låter riktigt intressant, nämligen "Rainbow Animals". Vem vet, jag kanske skulle ta mig en promenad till Stockholm och ta ett titt på utställningen. Jag kanske rentav kommer att stöta på någon gammal bekant. Jag har exempelvis alltid undrat vad det blev av Jean-Anders som lämnade oss andra älgar i skogen för att söka lyckan i storstaden...

Bröööl out!

Kommentarer
Postat av: Esteban

Visst,säkert sant om man tillhör den dårkategorin som tror på att folk har ett UFO i garaget med en alien som sitter i köket och dricker kaffe.Var kommer alla dessa stolliga hel och halvbögar/idioter ifrån.

2008-10-29 @ 13:04:19
Postat av: Helgot

Bäste Esteban: Nu är jag ine riktigt med å noterna. Menar du att jag är en hel- eller halvbög? I så fall kan jag meddela att jag är en högst heterosexuell älg!



Och för den delen, vore det inte kul att kunna bjuda en alien på en kaffetår emellanåt?

2008-10-29 @ 13:33:34
URL: http://helgot.blogg.se/
Postat av: Anna

Så vitt jag förstår finns det inte ett enda exempel på exklusiv homosexualitet. De djur som omnämns kan visa prov på sådant som kan kallas för sex med samma kön, ändå fortplantar de sig så fort de får chansen.

2008-10-29 @ 14:37:18
Postat av: Helgot

Anna: En drös med bisexuella djur ute i naturen alltså? Tja, det är ju absolut bättre för arternas fortlevnad.

2008-10-29 @ 17:13:39
URL: http://helgot.blogg.se/
Postat av: Anna

Så du tycker att homosexualitet är en fara för vår överlevnad? Ja, kanse det.

2008-10-29 @ 18:56:01
Postat av: Helgot

Anna: Nej, givetvis menade jag inte så. Tyckte bara att är rätt intressant att det finns homosexualitet även i djurvärlden, även om det är som du säger att djuren i fråga även parar sig med det motsatta könet.

2008-10-30 @ 00:50:48
URL: http://helgot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0