Första brölet i bloggen…

Mitt namn är Helgot. Jag är en älg.
Nu undrar du säkert varför en älg väljer att blogga. Anledningen är egentligen ganska simpel. Jag flydde under älgjaktens första dagar in i ett bostadsområde i en mellansvensk stad, där håller jag mig numera undan jägare och hundar. Så för att driva undan tristessen och avsaknaden av socialt umgänge med mina älgsklingar i skogen tänkte jag börja blogga.

Vem är Helgot?
Ålder: Drygt ett år i människoår räknat.
Civilstånd: Beror på dagsformen.
Hemort: Granköping.
Föddes: På en sten, vid en sjö, i en skog.
Bor: Numera i exil på hemlig ort.
Intressen: Politik, musik och logik.
Kuriosa: Sonson till älgtjuren bakom den stora älgdemonstrationen 1974 (som James Hollingworth skrev paradsången till.)

Nu är mitt första inlägg all, men jag ber er att hava förtröstan – jag återkommer.

Bröööl out!

Kommentarer
Postat av: linda

jag diggar dig stort! bröla på :)

2008-10-27 @ 10:41:49
URL: http://lindaveronica.blogg.se/
Postat av: Helgot

Tack för den fina kommentaren. Jag lovar att fortsätta bröla på!

2008-10-27 @ 14:55:33
URL: http://helgot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0