Dags att sko om bilen

Jo, det börjar bli dags att sätta på vinterdäcken på bilarna. Det sägs att det kommer att snöa till helgen, vilket kan innebära att det finns viss risk för att bilolyckorna kommer att öka. För min del behöver jag dock inte bry mig så mycket om detta. Jag menar, när såg du en älg bakom ratten senast? Det är dock lite spännande att följa hur människorna tänker när det gäller det här med däckbyte.

Nu när jag har flytt skogen behöver jag inte längre vara rädd för att vara rädd när jag ska korsa en väg. I stället är det mina älgsklingar som är kvar där ute som löper risk att bli påkörda av något fordon. Jag håller dock klövarna för att viltolyckorna kommer att gå ner den här vintern. Det räcker väl med att vi älgar jagas av jägare så här års? Synd att vi även ska behöva frukta de där plåtmonstren som ni människor kallar bilar... 

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0