Varmt och gott

Efter en helg där jag inte har gjort så värst mycket kan jag nu åter passa på att blogga lite. Under helgerna gör jag nämligen bäst i att hålla mig gömd, för att inte bli upptäckt av de som bor här i bostaden som jag har rymt till. Men så här dags är jag ensam hemma. Hur går det där talesättet med katten som är borta och råttorna som dansar? Jag får väl skriva om det lite. När människorna är borta surfar älgen vid datorn? Nåja, något i den stilen är det i alla fall.

Utanför fönstret faller snön. Det blåser även iskalla vindar. I alla fall ser det ut som det. Själv har jag ingen uppfattning om hur kallt det kan vara utomhus. Jag antar att det är ett par minusgrader, för annars skulle ju snön ha börjat smälta bort. Jag sänder en tanke till mina älgsklingar som står ute i skogen och huttrar. Kanske kurar de ihop sig mot varandra för att klara kylan.

Men det där är ingenting som jag behöver bry mig om numera. Mina största bekymmer är snarare att komma åt datorn utan att bli upptäckt. Jag skulle inte tro att det skulle vara speciellt uppskattat om de kom på att det bor en förrymd älg hemma hos dem. Ojdå, jag tyckte att jag hörde någon som är på väg in. Säkrast att logga ut. Tack för nu!

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0