Ständig sovmorgon

Det fina med att vara en älg som lever som en människa är att jag inte behöver gå upp tidigt om morgnarna för att gå till jobbet. I stället kan jag sova så länge jag vill innan jag går upp och tar mig något att äta. Eftersom jag lever i hemlighet i en bostad någonstans i Sverige så snyltar jag både mat och husrum. Det gäller dock att jag inte snor alltför mycket mat, eftersom den (eller de) som bor här i så fall skulle märka det.

En annan fördel är att jag inte alls har samma ångest för måndagar som människorna verkar ha. För mig är alla dagar lika, jag kan sova hur länge jag vill varje dag. Jag slipper även många andra bekymmer som människorna har. Exempelvis så behöver jag inte bege mig ut och jobba för att tjäna pengar för att kunna ställa mat på bordet. Jag kan i stället som sagt snylta lite här i bostaden där jag gömmer mig.

Tänk om fler hade det lika bra som jag. Det är något som jag skulle vilka unna er alla. För gemene man ser veckan ut så här: Måndag-fredag är det jobb, 7-16 som gäller. Sedan pustar han ut på fredagskvällen och kanske unnar sig en whiskey efter middagen. Det händer även att han går på "after work" och super sig full tillsammans med arbetskompisarna, för att fira att det är hela två dagar kvar till dess att han måste tillbaka till kneget i gen.

På lördagen vaknar han med baksmälla, men har ändå gett sig sjutton på att gå ut med grabbarna i kväll. Sagt och gjort, efter att ha spenderat halva dagen i sängen, för att kurera baksmällan ger han sig ut på krogen igen. Söndagens bakfylla är ännu värre och nu har även den berömda söndagsångesten smugit sig på. Han kan nu räkna timmarna tills det är måndag igen och då är det dags för ännu en arbetsvecka i ekorrhjulet. Själv vänder jag bara på mig, borrar ner hornen i kudden och somnar förnöjt om. Dag efter dag...

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0