Nedkopplad älg

Hej på er! Nu är jag tillbaka ute i bloggosfären efter att ha varit nedkopplad i ett par dagar. Jag behövde vila lite och fundera över min livssituation. Velade för en stund mellan om jag ska satsa på att bo kvar här i civilisationen, eller om jag ska återvända till mina älgsklingar ute i skogen.

Jag saknar dem rätt så mycket ibland. Ser fram emot att följa snacket under och efter älgjakten. Vilka klarade livhanken och vilka förpassades till skogarna uppe i himlen den här gången? Jag börjar undra om halte Ansgar och halvblinde Verner verkligen lyckades fly undan jägarnas kulor även i år. För att inte tala om hur det har gått för alla små kalvar, och alla vilsna fjolårskalvar.

Nej, det här håller inte längre. Ju mer jag tänker på mina älgsklingar, ju mer inser jag hur mycket jag faktiskt längtar efter dem. Måste komma på något sätt att ta kontakt med dem, utan att jag får för mig att flytta tillbaka. Man har ju trots allt rotat sig här i den mänskliga världen. Jag kanske får ta att söka efter älgbrevvänner genom en annons i Älg-Nytt eller i Bladet För Skogens Konung. Hoppas att någon nappar på det...

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0