Idol - Tonårskampen

Precis som förra fredagen så satt jag bänkad framför Idol i fredags. Och precis som vanligt så blev jag besviken. Inte på låtarna, eller "artisternas" uppträdande, utan på den personen som fick lämna tävlingen. Robin E var värd ett bättre öde än att få åka ut redan nu. Själv kan jag inte förstå hur Robin B kan hanka sig kvar, vecka efter vecka. Det måste vara något alldeles speciellt med den ynglingen. Men detta kan inte en enkel älg som jag förstå.

Visserligen var hans framträdande i fredags mycket bättre än de han brukar svara för. Men jämfört med vad de andra visade upp var han klart sämst i startfältet. Lite synd att det är svenska folket som enhälligt bestämmer vem som vinner, och vem som försvinner. Borde det inte vara lite bättre om juryn fick lite att säga till om, ungefär som i Melodifestivalen?

Nu när Robin E har tackat för sig så är det bara en enda ur den kvarvarande kvintetten som är över 17 år! Och det är den charmige halvmaltesen Kevin. Jag tror för övrigt att han kommer att vinna hela skiten till slut. De främste utmanarna är Alice och Anna. Trots jättehajpen kring Johan så har han nu "hängt löst" två veckor i rad. Det kommer förmodligen att stå mellan honom och Robin B nästa fredag. Och Då kan väl ändå inte Robin B hänga kvar? Det känns som att han har förbrukat sina nio liv redan och lever på övertid i tävlingen.

Man kanske inte ska engagera sig alltför mycket i en underhållningstävling som Idol, men det är lätt hänt. TV4 gör ett bra jobb med produktionen och hela programidén är tilltalande. Frågan jag hela tiden ställer mig är vilka det är som ringer (eller sms:ar) och röstar på artisterna. Är det verkligen Sveriges samlade tonåringar som har tjatat till sig ett nytt refillkort lagom till fredagskvällen? Frågan är genom vilket forum man ska nå ut för att påverka andra åldersgrupper att rösta på "rätt" artist. För själv hoppas jag att Robin B och Johan åker ut illa kvivkt så att trion med riktig talang får göra upp om det här.

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0