Foppa = Toffelhjälte?

Hej på er!
Nu var det ett par dagar som jag skrev här. Ber om ursäkt för detta. Ska försöka skriva mer ofta framöver. Har ägnat de senaste nätterna åt att smygkika lite på NHL. Ni vet, hockeyligan i Nordamerika där flera svenskar är framträdande. I går kom jag dock på hur mycket jag saknar den kanske störste av dem alla. Peter "Foppa" Forsberg har fortfarande inte spelat en match i år och det är osäkert om han ens kommer att kunna spela något mer någonsin. Hans skadeproblem ger aldrig med sig.

Dessbättre har det gått bra för "Foppa" på ett annat plan. Nämligen inom mode. Vet visserligen inte om det jag menar kan räknas som mode, men det är ju i alla fall åt det hållet. Jodå, visst är det den kända, och ökända, "Foppa-toffeln" som jag pratar om. Detta plagg har förtjusat eller förfasat svenskarna de senaste åren.
Men Peter Forsberg har lyckats med något som den store Börje Salming aldrig lyckats med, nämligen att förknippas så väldigt mycket med en produkt, trots att "BJ" är i både mode- och hockeybranschen. Låt vara att det är en sko i grälla färger, att få ett klädesplagg uppkallat efter sig, det är inte fy skam. Jag skulle vilja se Salming göra detsamma. Hans företag kanske ska kontra med "Salming-stöveln" eller varför inte "Börje-kalsongen"?

Nu kommer det väl knappast att bli verklighet, men man kan ju filosofera lite kring det i alla fall. Och så länge som Mats Sundin inte heller spelar någon ishockey så kanske han också kan ge sig in i modebranschen. Han kanske ska starta en modeblogg, eller kalla upp ett klädesplagg efter sig. "Sudden-strumpan" skulle i alla fall jag vilja köpa.

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0