Finanskrisen gynnar vissa

Jag pratade lite med en gammal god vän till mig i dag. Han lämnade oss andra älgar i skogen och blev i stället en framgångsrik börsmäklare för ett par år sedan. Det har stått mycket om honom i tidningarna eftersom han har varit den förste älg som fått jobb inom börsmäkleriet. Vi diskuterade Finanskrisen, som lamslår världen. Folk har förlorat hus, hem och alla sina besparingar på grund av krisen.

Min vän påpekade dock att det finns vissa som måste gnugga händer över detta. Han pekade på att en av branscherna som har klarat sig rätt så bra så här långt är läkemedelsindustrin. Vad kan då det bero på? Förmodligen är det så att folk har köpt extra mycket lugnande medel, eller magsårsmedecin medan de har sett sina sparpengar försvinna ut i tomma intet. Och snart stundar julen, då dessa medel säkert kommer att sälja som smör i solsken.

Därför rådde min vän mig att investera i läkemedelsbranschen, om jag nu funderar på att köpa aktier. Nu är mina tillgångar rätt blygsamma. Man har liksom inga större inkomster som älg. Men jag får väl se till att sälja av lite av sakerna i min nuvarande bostad och sedan köpa lite läkemedelsaktier. Det känns som ett rätt god idé.

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0