Rödgrön röra

Dags att blogga igen efter ett par dagars paus från allt vad medier heter. Jag noterar att vänsteroppositionens samarbete har utökats och att de till och med har kommit med ett nanm på konstellationen. Detta blir "De rödgröna". Är det bara jag som asossierar detta namnval till någon maträtt. Rödgrön röra, som skämtsamt föreslogs av den politiske medierådgivaren Paul Ronge, låter nästan som något som skulle serveras på julbordet.

Nu får vi se vad detta mynnar ut i. Kommer miljöpartiets språkrör Peter Erikssons att få rätt när han hoppas på att den rödgröna oppositionen kommer att bli en rödgrön regering 2010? Med tanke på att vänsterpartiet går framåt ordentligt i opinionsmätningarna ser det ut att blåsa vänstervindar. Hur långt räcker det?

Bröööl out!

Kommentarer
Postat av: Skogstrollet

Nu kan du titta in på min blogg så får du se var tre av dina vänner får sin mat ifrån. Det finns fotobevis.

2008-12-11 @ 00:48:50
URL: http://skogstrollettycker.blogspot.com
Postat av: Helgot

Åhhh! Vilken fin bild du hade tagit! Nu fick jag som sagt hemlängtan!

2008-12-11 @ 00:56:45
URL: http://helgot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0