Otäck julmat

Hej på er! Mindre än tre veckor kvar till julafton nu! Det ska bli spännande att se hur det går till att fira jul i människornas värld. Jag värmde upp lite i dag genom att smaka lite julmat. Men jag förstår absolut inte hypen över den. Jag menar, vad är väl köttbullar och prinskorvar mot lite härligt tallris eller enris?
Och sillen och julskinkan får mig allt att rynka på mulen. Usch och fy vad salt sillen är! För mig som är gräsätare saknar jag grönsakerna på julbordet. Eller i alla fall den mat som inte innehåller kött.

Jag har nämligen förstått att det blir vanligare och vanligare att ni människor blir vegetarianer. Ett mycket bra val anser jag. Växtriket bjuder på massor av läckerheter som ljung, blåbärsris eller delikatesser som näckrosrötter. Däremot antar jag att det inte kan vara speciellt enkelt för vegetarianerna när det lackar mot jul. Vad äter de liksom?
Jag är lite nyfiken på detta, så ni får gärna lämna ett förslag i form av en kommentar. Alltså, vad av alla rätter på julbordet passar för vegetarianer? Det kan ju ni fundera lite på. Under tiden ska jag försöka få bort den salta sillsmaken. Uch och tvi!

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0