Jul bland människorna

God jul på er kära läsare. Jag hoppas att ni har haft en trevlig julafton. Själv har jag legat och tryckt på mitt gömställe hela dagen eftersom de jag bor hos har haft besök här hela dagen. Men under Kalle Anka kunde jag passa på att skynda in på toaletten en sväng. Nappade även åt mig en bit Janssons och en skvätt julmust innan jag återvände till att gömma mig.

Och nu har de äntligen gått och lagt sig. Så jag sitter här och surfar lite och värmer klövarna på en kopp het glögg. Inte alls så dumt. Min första julafton i människornas värld är därmed över. Lite fascinerande är det allt. Det här med att plocka in en gran i huset, när det finns så många fina granar där ute i skogen, det är en företeelse som jag fortfarande inte har insett. Är det inte smidigare att pynta en "vanlig" gran lite grann och slippa allt strul med att hugga ner den, släpa in den och sedan kasta ut den?

Julklapparna är en annan historia. Det är kul att se er människors hängivelse till att ge bort saker till varandra som ett medel för att visa uppskattning. Vi älgar har i stället vett att visa att vi tycker om varandra genom att ställa upp för varandra. Lite medälgsklighet kanske det ska kallas... Men jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig julhelg, en god fortsättning och ett riktigt gott nytt år!

Bröööl out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0